Werkzoekend? Zorg voor een goede LinkedIn headline met digitaal profiel, CV én voor een goed visitekaartje. Want ook al leven we in een digitale wereld, een visitekaartje blijft toch,… ja uhm je visitekaartje.
Bij netwerkbijeenkomsten zie je steeds vaker dat het visitekaartje een ijsbreker is om gesprekken op gang te krijgen (opening) en om contactgegevens te achterhalen (follow-up). En wat heb je als werkzoekende keihard nodig? Juist! En wat heb je als werkzoekende juist niet? Precies! En daarom biedt Deventer Werktalent hun werkzoekenden visitekaartjes aan.
Een visitekaartje is meer dan een stukje karton met je naam en adresgegevens. Het gaat steeds meer over de marketing van het individu; jouw ‘Personal Branding’. Je bent je eigen merk en je wilt dat mensen een goed gevoel bij je krijgen, jouw gegevens onthouden en weten waar ze je kunnen vinden.
Neem de regie in eigen handen en zorg er voor dat je bij het volgende gesprek je eigen visitekaartjes op zak hebt.
Natuurlijk begint een goede indruk achterlaten bij een prettig gesprek. Het eindigt met een positieve indruk, die je letterlijk en figuurlijk wilt achterlaten. Daarom delen werkzoekenden deze weken bijvoorbeeld hun eigen visitekaartjes uit aan horecabedrijven. Want het terrassenseizoen begint weer bijna, en daarmee ook de vraag naar horecatalent. Laat de zon maar komen!
PS: de visitekaartjes op de foto zijn opgemaakt en aangeboden door UWV in samenwerking met Deventer Werktalent. Via websites kun je echter ook tegen betaalbare tarieven je eigen visitekaartjes maken. Vistaprint biedt zelfs een standaard-sjabloon met werkzoekende-thema aan. Neem de regie in eigen handen en zorg er voor dat je bij je volgende netwerkgesprek je eigen visitekaartjes op zak hebt.