Voor Schaatsschool Deventer hebben wij een nieuwe communicatiecampagne opgestart met de trotse (en beste) schaatsdocenten als boegbeeld. Hun passie en kennis maakt het verschil tussen hard en harder schaatsen. In dit geval helemaal toepasselijk omdat een boegbeeld synoniem is voor een schegbeeld (beeld op de boeg van een schip). En waar worden de schaatslessen gegeven? Juist: in de Scheg.
In Deventer leer je écht schaatsen
4 schaatsdocenten Marcel, Haitske, Ingeborg en Barry zijn de gezichten van de Schaatscampagne. Barry is naast docent een fanatieke wedstrijdschaatser en leert cursisten de beste bochtentechnieken. Haitske is ook schooljuf en weet dus als geen ander het schaatsplezier bij kinderen aan te jagen. Ingeborg stimuleert als oud-topschaatster de oudere jeugd om elke week vooruitgang te boeken en Marcel barst van de energie en laat de cursisten tot het naadje gaan.
Waarom wordt juist gekozen voor bepaalde, uitgesproken en herkenbare personen? De reden is duidelijk; we leven in een tijd waarin alles persoonlijker moet. De doelgroep benaderen als één grote massa is al lang achterhaald. Door de keuze voor een merkvertegenwoordiger te maken, zal er onbewust tussen de klant en de docenten een vertrouwensband ontstaan. Er wordt dan overduidelijk een emotie aan het merk gekoppeld. Heel effectief dus! Stijgt jouw schaatskoorts al?